Profitразделитель ссылочного текста №_12_2023, decembrie 2023

Tema numărului

Nr. 12_2012 (205), decembrie 2012

Tema numărului / numarul_12_2012 >


Când lucrurile prind viaţă

Lilia Florea este un designer din Chişinău în mâinile căreia lucrurile prind viaţă şi încântă ochii cu splendoarea lor. Cine ar fi crezut că nişte simple bucăţi de lemn, cutii sau chiar sticle goale pot crea o atmosferă foarte plăcută şi relaxantă în orice local.

Pasiunea designerului pentru decor a început cu pictura. Ţinând cont de faptul că Lilia preferă compoziţiile abstracte, prima sa lucrare de interior a fost tocmai o astfel de pictură modernă, care i-a trezit o „poftă nesăbuită” de a meşteri articole de design interior.

În anul 2005 şi-a prezentat lucrările în cadrul unei expoziţii personale. A fost plăcut surprinsă să-şi vadă majoritatea picturilor cumpărate de vizitatori. Ulterior, a „cochetat” o perioadă cu un post TV din ţară, fiind producătorul unei emisiuni de design. Astfel, a avut posibilitatea să cunoască mai mulţi designeri-decoratori, arhitecţi, pictori – adevărate „cărţi grăitoare”, cum obişnuieşte Lilia să numească maeştrii în artă. Toate aceste mici experienţe au motivat-o să pornească pe calea împlinirii, adică să înceapă să facă ceea ce îi place cu adevărat: să picteze şi să confecţioneze diferite articole handmade.

Lilia FLOREA: Deocamdată, nu pot numi pasiunea mea pentru design şi decor o afacere. Ea reprezintă mai mult o plăcere, o chemare interioară, însă scopul meu este să o transform într-o afacere prodigioasă. Îmi doresc foarte mult să deschid un salon, un Creative Room, în care să expun un amalgam de obiecte originale de decor, semnate de artişti autohtoni, şi, desigur, să fie prezente şi lucrările mele. Totodată, să organizez aici diferite masterclass-uri cu tematici diverse – compoziţii florale, accesorii handmade, sculpturi, arta baticului, mozaic etc.
Decoratoarea îşi cunoaşte clienţii, în principal, prin intermediul reţelelor de socializare, unde aceasta îşi postează cu regularitate operele. Odată ce este invitată să decoreze un local, Lilia execută schiţele în funcţie de doleanţele clienţilor şi viziunile sale artistice, după care este discutat bugetul realizării lucrărilor de amenajare. La implementarea proiectelor, Lilia colaborează cu specialişti în prelucrarea lemnului, fierului, lucru dictat de materia primă din conceptul de design.
Artista plastică preferă să utilizeze, în mare parte, materiale ecologice cum ar fi lâna, lemnul, fierul, stofele. La începutul carierei sale însă drept materie primă îi serveau articolele reciclabile (sticle, cutii etc).

Lilia FLOREA: Ascult doleanţele clienţilor şi vin cu propunerile mele. De obicei, schiţele şi proiectele mele sunt uşor acceptate, pentru că prezint câteva variante, adică las clientul să facă alegerea finală. Uneori nu am dispoziţia şi starea sufletească interioară pentru a realiza o lucrare sau am puţin timp la dispoziţie. Anume în asemenea momente, sub influenţa adrenalinei, îmi reuşeşte să fac cele mai bune lucrări. Prefer să lucrez noaptea, când este linişte şi comunic doar cu mine.

În perioada sărbătorilor de iarnă, când toate localurile se pregătesc de Crăciun şi Revelion şi doresc să creeze o atmosferă de sărbătoare primitoare, lucrările de decor sunt extrem de solicitate, prin urmare şi comenzile sunt mai multe. Serviciile Liliei sunt, de asemenea, foarte solicitate cu ocazia diferitelor aniversări, petreceri corporative sau altor evenimente importante din viaţa clienţilor săi.

Lilia nu-şi face griji în ceea ce priveşte concurenţa, deoarece, spune ea, fiecare creator are stilul său, iar clienţii îşi găsesc meşterii care corespund cel mai mult cerinţelor şi doleanţelor lor. Preţurile lucrărilor variază în funcţie de local şi volumul de lucru. De exemplu, o compoziţie de iarnă de marime mică sau medie variază între 70 şi 500 lei.■

 

Далее...

Mere cu „Un gust deosebit”

Chiar dacă merele din Moldova sunt cultivate conform unor tehnologii avansate, au un gust deosebit şi aspect competitiv, totuşi acestea cu dificultate pot fi recunoscute pe pieţele externe. Pentru a promova merele moldoveneşti peste hotare, producătorii agricoli din ţară, împreună cu reprezentanţii Proiectului Competitivitatea Agricolă şi Dezvoltarea Întreprinderilor (ACED), finanţat de către Guvernul Statelor Unite, au elaborat pentru merele moldoveneşti un nou logo de brand MOLDOVA, cu sloganul “Un gust deosebit”.

Vicedirectorul proiectului ACED, Ion Perju, susţine că ideea de a aplica logoul MOLDOVA pe merele moldoveneşti a apărut cu mult timp în urmă, însă acest lucru a fost materializat abia în acest an în cadrul expoziţiilor ”World Food Moscow” şi ”Toamna de Aur” din Rusia.

„În cadrul expoziţiilor mulţi vizitatori şi chiar firme ruseşti şi-au manifestat interesul pentru merele noastre şi au apreciat ideea marcării acestor fructe. Suntem convinşi că noul logo MOLDOVA va oferi noi perspective producătorilor agricoli şi va face ca interesul consumatorilor externi pentru produsele moldoveneşti să crească”, susţine Ion Perju.

Pe lângă faptul că au un gust deosebit, merele marcate cu logoul MOLDOVA arată şi foarte bine. Pentru ca să devină un brand de ţară logoul urmează a fi înregistrat şi legalizat la Agenţia de Stat pentru Proprietate Intelectuală a Republicii Moldova, care este organul guvernamental specializat, învestit cu dreptul de a acorda protecţia obiectelor de proprietate intelectuală. Chiar şi aşa nu toţi producătorii vor putea utiliza noul logo. Vor primi acest drept doar producătorii care vor produce mere ecologice, calitative şi cu proprietăţi gustative înalte.

Pentru a putea asigura cu stikere speciale producătorii de mere, Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) va organiza un tender de selectare a companiei care se va ocupa cu printarea acestora. Producătorii care vor dori să utilizeze noul logo se pot adresa în cadrul Proiectului ACED pentru a fi asiguraţi cu stikere. În prezent, doar câteva companii exportatoare utilizează noul logo pe merele comercializate.

În cadrul campaniei de promovare a logo-ului naţional solidar, ACED va susţine participarea în comun a companiilor şi asociaţiilor de producţie din Republica Moldova la expoziţia ”Fruit Logistica – 2013” de la Berlin, Germania, care este una dintre cele mai mari activităţi expoziţionale în domeniul fructelor proaspete în lume.

Majoritatea producătorilor de fructe din Moldova salută iniţiativa de promovare a exporturilor de produse proaspete din Moldova sub un brand comun.

Petru STRATAN, director executiv al Asociaţiei producătorilor şi exportatorilor de fructe ”Moldova Fruct”: Designul acestui logo este foarte reuşit. Sunt convins că de pe urma utilizării acestuia vor beneficia nu doar producătorii şi exportatorii moldoveni, dar şi întreaga ţară. Este necesar să elaborăm cerinţele de calitate pentru cei care vor să facă afaceri cu numele de brand naţional. Nu putem permite ca cineva care are produse necompetitive să-şi comercializeze fructele cu acest brand pentru că riscăm să ne pierdem imaginea în faţa cumpărătorilor.

În prezent şi companiile producătoare de carton aplică deja noul logo MOLDOVA cu sloganul “Un gust deosebit” pe lăzile cu fructe destinate pieţelor internaţionale.

Actualmente, noul brand este în regim de testare, iar dacă vânzările merelor moldoveneşti vor creşte, producătorii agricoli îşi propun să extindă aria de întrebuinţare a acestuia. Aceştia vor să markeze nu doar fructele, dar şi legumele produse în Moldova, precum roşiile sau castraveţii. De asemenea, de noul logo s-au arătat interesaţi şi producătorii de struguri de masă.

În opinia lor, aplicarea logoului MOLDOVA pe fiecare lădiţă de struguri va spori vânzările, în special, pe piaţa rusă, unde strugurii moldoveneşti sunt la mare căutare, doar că în lipsa marcării cumpărătorii nu-i pot deosebi.

Ideea de a marca fructele şi legumele vine din Occident. Pe piaţă putem vedea fructe exotice, în special, banane sau portocale de import marcate cu stikere cu denumirea ţării de origine. Deocamdată, nu putem spune cu siguranţă că „ştampilarea” merelor va majora vânzările producătorilor autohtoni, însă, cu certitudine, astfel Moldova va deveni mai cunoscută peste hotare şi îşi va promova mai competitiv produsele.■

 

Далее...

Facebook – un nou instrument de promovare

Reţeaua de socializare facebook.com este, indubitabil, cea mai populară la nivel global, adunând de curând circa 1 mlrd. de utilizatori din toate ţările lumii. Mai mult de jumătate dintre aceştia se loghează, cel puţin, o dată pe zi pe profilul personal. Pe lângă faptul că este o reţea populară, atât printre tineri, cât şi printre adulţi, facebook şi-a căpătat şi prestigiul de reţea „business friendly”, tot mai multe companii alegând să-şi promoveze imaginea şi brandul prin intermediul acestui instrument social media.

Cel mai popular brand internaţional pe facebook este Coca Cola, cu un total de peste 55 mil. de fani, urmat de Disney, cu aproape 40 mil., şi Red Bull - cu 34 mil. de fani.

În Republica Moldova nu există o practică bine încetăţenită de promovare a companiilor prin paginile de facebook, existând doar 37 de companii care deţin pagini de facebook, comparativ cu 484 în România şi 277 în Ucraina, conform socialbakers.com. La 1 decembrie 2012, cele mai populare branduri pe facebook erau Orange Moldova cu 40 183 fani, urmată la distanţă mică de Moldcell - cu 40 027 fani.

Pe paginile de pe facebook, companiile plasează informaţii şi fotografii, care pot aduna „fani” - adică persoane care şi-au exprimat simpatia faţă de brand prin accesarea cunoscutului buton „like”. Ulterior, aceste persoane primesc pe profilul lor notificările de pe pagina brand-ului respectiv, informaţiile fiind recomandate şi persoanelor din lista de prieteni ai utilizatorului, aceasta fiind o formă foarte eficientă, practică şi ieftină de a face publicitate unui produs sau serviciu.

Alexandru Lebedev, specialist în comunicare on-line, social media manager al Agenţiei Digitale Granat, susţine că pentru Republica Moldova depăşirea pragului de 1 000 de fani ai unei pagini de brand, raportat la numărul total de utilizatori, poate fi considerat deja un succes.

Alexandru LEBEDEV:
Aşa cum, cu câţiva ani în urmă, companiile începeau să-şi creeze site-uri web, pentru ca persoanele să le poată găsi în mediul on-line, la fel în prezent companiile ar trebui să-şi creeze profiluri pe reţelele de socializare, în special pe facebook, datorită popularităţii sale. În aşa mod, un actual sau potenţial client va putea să vorbească cu brandul, aflându-se în spaţiul în care se simte comod, iar compania va părea mai concentrată pe dorinţele clienţilor. Este un fel de lege nescrisă că prima sursă de informare este facebook-ul, graţie reţelei de prieteni, aceasta aplicându-se şi în cazul informaţiilor despre companii şi branduri.

Promovarea pe facebook prezintă însă şi anumite riscuri, în cazul în care nu este realizată corect. Potrivit specialistului în comunicare, cel mai mare avantaj se poate transforma în cel mai mare dezavantaj. „Aici nu poţi ascunde multe lucruri, iar dacă un client va fi nemulţumit, atunci cu siguranţă foarte mulţi vor şti despre asta. O administrare incorectă a profilului poate conduce la o deteriorare a imaginii printre actualii clienţi ai companiei. Iar încercarea de a folosi facebook pentru o comunicare unidirecţională şi de a nu asculta clienţii, va conduce mai mult ca sigur la fiasco”, susţine Alexandru Lebedev.

Datorită necesităţii de comunicare continuă şi cât mai creativă cu publicul, companiile mari aleg să angajeze persoane direct responsabile pentru acest lucru, numite „social media manageri” sau să apeleze la serviciile unei companii specializate în promovarea on-line. Preţul unui pachet de promovare în mediul on-line în Republica Moldova, incluzând construcţia paginii şi întreţinerea acesteia, porneşte de la 1000 de euro şi poate ajunge la 2000 de euro, în funcţie de serviciile oferite. Site-ul american careercast.com a inclus profesia de consultant în promovarea on-line în topul 10 al celor mai bune şi de perspectivă meserii ale anului 2012, locul 1 fiind deţinut de inginerii de software.

Facebook s-a transformat de-a lungul anilor într-un adevărat fenomen social, la nivel global. Lansat în 2004 în campusul Universităţii Harvard, cu numele iniţial „thefacebook”, de către Mark Zuckerberg, student la Facultatea de cibernetică şi psihologie a aceleiaşi universităţi, site-ul s-a răspândit rapid în America, apoi în întreaga lume, iar în 2007, la vârsta de 23 de ani, Zuckerberg devine deja milionar. În prezent este cel mai tânăr miliardar din lume, cu o avere estimată la $17 mlrd.■

 

Далее...

Un nou început pentru Inspectoratul Fiscal

La începutul lunii august curent, şef al Serviciului Fiscal Principal de Stat a devenit Nicolae Vicol. Având în spate o experienţă de 14 ani de activitate în cadrul sistemului, Nicolae Vicol este sigur că va reuşi să transforme Serviciul Fiscal într-o instituţie funcţională, care să activeze eficient, indiferent de cine se va afla la conducerea acesteia. Şeful FISC-ului este ferm convins că, deşi astăzi reputaţia instituţiei nu este dintre cele mai bune, Inspectoratul Fiscal poate deveni o instituţie demnă de încredere în rândul cetăţenilor printr-un efort susţinut al autorităţilor şi al inspectorilor fiscali.

Profit: Dle Vicol, care sunt obiectivele Dvs. în această funcţie extrem de responsabilă în orice stat?

N.V.:
Fiecare schimbare trebuie să aducă, în primul rând, ceva nou. Venirea mea în această funcţie presupune faptul că instituţia urmează să fie schimbată sub aspectul perceperii corecte a activităţii acesteia de către societate. Am obligaţia morală de a crea o imagine pozitivă Inspectoratului Fiscal în rândul mediului de afaceri. Obligaţiile mele majore reies şi din faptul că vin din cadrul acestei instituţii, unde îmi desfăşor activitatea începând cu anul 1998. Aceasta înseamnă că cunosc instituţia, subtilităţile şi deficienţele acesteia. Scopul meu major este să transform Serviciul Fiscal într-o instituţie funcţională, care să poată activa, indiferent de faptul cine o va conduce. Este ca şi în cazul unui mijloc de transport, care trebuie să circule indiferent de cine se află la volan. Dacă voi obţine acest rezultat, atunci voi considera că am realizat o mare performanţă.

Un alt obiectiv fundamental constă în modernizarea procesului de administrare fiscală prin promovarea continuă a spiritului de conformare benevolă a contribuabililor la declararea şi plata obligaţiilor fiscale, instituirea unui parteneriat transparent dintre mediul de afaceri şi inspectorii fiscali.

În linii generale, administraţia fiscală are obligaţia de a facilita activitatea cercurilor de afaceri prin stabilirea unei proceduri de raportare clare, modernizarea procedurilor de control fiscal prin reducerea numărului acestora şi sporirea eficienţei, combaterea corupţiei în rândul funcţionarilor fiscali şi asigurarea transparenţei adecvate a activităţii SFS. Sunt sigur că toate acestea pot fi obţinute în condiţiile în care vom avea susţinere politică, surse financiare mai mari şi angajaţi instruiţi şi corecţi în raport cu contribuabilii.

Profit: Predecesorul Dvs., Nicolae Platon, a fost demis la solicitarea premierului Vlad Filat, care s-a arătat nemulţumit de faptul că „în Moldova existau în continuare firme fantomă, cu cifre de afaceri de sute de milioane de lei, dar care nu achitau taxe la stat”. Ce acţiuni concrete aţi întreprins sau veţi întreprinde în viitor pentru a îmbunătăţi situaţia la acest capitol şi a nu cădea în dizgraţia autorităţilor?

N.V.:
Vreau să vă asigur că activitatea firmelor fantomă ţine de trecut. Am încercat pe cât este posibil să stopăm activitatea acestora şi să facem regulă la acest capitol. De exemplu, dacă în primele opt luni ale anului 2012 au fost depistate 14 firme fantomă, atunci din luna august, de când am fost numit în această funcţie şi până în prezent, Inspectoratul Fiscal a depistat şi a lichidat 20 de firme fantomă. Scopul nostru este să contribuim la asigurarea unei stabilităţi economice în ţară, fapt aşteptat atât de guvernare cât şi de întreaga societate. În rezultatul activităţii noastre urmează să crească încasările la buget. Deşi este dificil, acest lucru urmează să aibă loc în rezultatul unui efort concentrat al întregului sistem. Aceasta înseamnă că trebuie să mizăm pe persoane foarte competente şi care au experienţă suficientă pentru a combate acest fenomen. Mai mult decât atât, avem nevoie de persoane pe care să putem miza că nu vor participa la actul de corupţie, nu vor promova interesele meschine şi se vor dedica realizării obiectivului major de îmbunătăţire a activităţii fiscale din ţară. Trebuie să înţelegem cu toţii că firmele fantomă înseamnă că nu putem să ne asigurăm nouă, copiilor şi părinţilor noştri un viitor decent.

Profit: Ce este bine şi ce este rău în activitatea acestei instituţii?

N.V.:
Printre punctele forte ale Serviciului Fiscal putem enumera creşterea veniturilor la buget, transparenţa în procesul decizional şi deschiderea către mass-media şi societatea civilă, reducerea birocraţiei prin propunerea introducerii unor proceduri administrative simplificate, creşterea numărului de e-declaraţii şi e-servicii, oferirea unei game foarte largi de servicii electronice de raportare fiscală menită să mărească gradul de confort şi minimalizarea cheltuielilor de conformare.

Dacă ar fi să concluzionăm însă ce scrie presa, atunci am vedea că, practic, nimic nu este bine în cadrul instituţiei. Totuşi, deşi activitatea FISC-ului este caracterizată mai mult negativ de către instituţiile media, acest fapt este îmbucurător în viziunea mea. Aceasta pentru că, atât timp cât se discută, fie chiar şi negativ, înseamnă că Serviciul Fiscal a demarat acţiuni care combat fenomenele negative din societate.

Printre aspectele care necesită încă un efort suplimentar pot fi enumerate colectarea redusă a arieratelor şi lipsa proceselor moderne de încasare silită, instabilitatea legislaţiei fiscale, nivelul scăzut al sistemului de control intern, pregătirea insuficientă a personalului, uzura morală şi fizică a echipamentului tehnic, creşterea complexităţii schemelor de evaziune fiscală etc.

Profit: Apropo, de schemele de evaziune fiscală. Instituţia pe care o conduceţi dispune de toate mecanismele necesare pentru a deconspira aceste scheme care devin din ce în ce mai sofisticate?

N.V.:
Este adevărat că fenomenele respective poartă un caracter consistent şi avansează pe zi ce trece. Evaziunea fiscală este un fenomen cunoscut şi, cu regret,  trebuie să recunosc că în multe cazuri aceste scheme frauduloase sunt implementate cu suportul subalternilor mei, prin faptul că aceştia oferă, contra plată desigur, consultaţii agenţilor economici cu privire la posibilităţile de eschivare  de la plata impozitelor. Acest lucru vorbeşte despre faptul că sistemul fiscal este putred, dar vreau să vă asigur că depunem toate eforturile pentru a studia aceste scheme şi a evita evaziunea fiscală.

Deşi Serviciul Fiscal dispune de instrumente şi mecanisme de depistare a schemelor de evaziune fiscală, totuşi nu întotdeauna acestea sunt suficiente pentru contracararea sau, cel puţin, diminuarea fenomenului. Acest lucru este determinat inclusiv de faptul că probarea cazurilor de evaziune fiscală implică uneori necesitatea probării şi altor infracţiuni, cum ar fi contrabanda, falsul în documente, pseudoactivitatea de întreprinzător.

Profit: Există contribuabili exemplari în Republica Moldova?

N.V.:
Există, însă ne dorim ca numărul lor să fie mai mare. Politica fiscală a guvernului precedent, care a avut drept obiectiv aşa-numita stimulare a mediului de afaceri, şi anume stabilirea cotei 0 la impozitul pe venit în anul 2008 şi amnistia fiscală, au fost percepute de către contribuabili drept o scutire totală de impozit. Imediat după aceasta au luat având întreprinderile fantomă. Toate aceste facilităţi fiscale au educat contribuabilii în sens negativ vizavi de aportul lor la formarea bugetului de stat.

Profit: Cum s-au adaptat agenţii economici la reintroducerea impozitului pe venit în mărime de 12% în acest an?

N.V.:
Mai mult sabotează decât reacţionează pozitiv, pentru că s-au deprins să nu achite impozite. Acum noi am preluat experienţa comunităţii economice europene vizavi de activitatea agenţilor economici şi realizarea încasărilor la buget, fiind vorba de conformarea benevolă. Asta presupune că Serviciul Fiscal analizează conform bazei de date riscurile care reies din activitatea agentului economic, ca, de exemplu, un număr mic al angajaţilor şi o cifră mare de afaceri, lipsa spaţiului de depozitare, neutilizarea maşinilor de casă şi control etc., şi încearcă să-l determine să scrie corect declaraţia fiscală. Atât timp cât contribuabilii îşi corectează de sine stătător declaraţia fiscală, legislaţia nu prevede sancţionarea lor.

Profit: În societate este vehiculată ideea, potrivit căreia inspectorii fiscali închid ochii la multe ilegalităţi, în schimbul unor sume de bani sau alte favoruri. Cum intenţionaţi să procedaţi în astfel de cazuri?

N.V.:
Menirea Serviciului Fiscal este una nobilă, dar trebuie să recunoaştem că realitatea este una dură. Instituţia se află într-o situaţie foarte dificilă, din cauza pregătirii insuficiente a personalului, fapt care generează neîncasări la buget. Mai mult decât atât, este foarte dificil să verifici fiecare inspector, atunci când acesta merge în control, şi să stopezi participarea lui la actul de corupţie. Însă eforturile depuse de către Serviciul Fiscal de Stat pentru prevenirea şi contracararea fenomenelor de corupţie şi protecţionism, suntem siguri, vor contribui la schimbarea imaginii instituţiei şi sporirea încrederii fiecărui cetăţean în acest serviciu.   
 
Profit: Autorităţile au recunoscut nu o singură dată că administrarea fiscală în Republica Moldova lasă mult de dorit. Ce veţi întreprinde în continuare pentru a îmbunătăţi acest proces?

N.V.:
Într-adevăr, există probleme la capitolul administrării fiscale, noi însă suntem în proces continuu de îmbunătăţire a activităţii în acest sens. Activitatea Serviciului este sub vizorul instituţiilor străine, dar şi al mediului politic din ţară. Asta presupune că acţiunile noastre trebuie să fie cât se poate de corecte şi transparente şi să nu lase loc de interpretare.

Profit: Una dintre problemele cele mai mari ţine de eschivarea contribuabililor de la plata impozitelor. De ce este nevoie pentru a responsabiliza contribuabilii şi pentru a-i determina să-şi achite impozitele către stat?

N.V.:
Eschivarea contribuabililor de la obligaţiile de calculare, declarare şi achitare a obligaţiilor fiscale este un fenomen răspândit, iar fiecare stat implementează diferite programe de conformare fiscală. În acest sens, Republica Moldova nu face excepţie, iar Serviciul Fiscal elaborează anual Programe de conformare a contribuabililor. Astfel, obiectivul principal al acestor programe rezidă în promovarea unui nivel ridicat de conformare voluntară a contribuabililor din Moldova, inclusiv prin acces uşor la drepturile legale de raportare fiscală şi prin micşorarea costurilor de raportare fiscală. Mesajul nostru pe care dorim să-l transmitem societăţii este că toate aceste măsuri nu sunt îndreptate împotriva contribuabililor de bună-credinţă, care îşi onorează obligaţiile de calculare, declarare şi achitare a impozitelor, taxelor şi plăţilor în termen şi integral.

Profit: Predecesorul Dvs., Nicolae Platon, susţinea că inspectorii fiscali trebuie să devină prietenii contribuabililor. Veţi continua să acţionaţi în acelaşi spirit?

N.V.:
Eu mi-aş dori ca inspectorul fiscal şi contribuabilii să nu fie nici prieteni, nici duşmani. Doresc ca între ei să se stabilească nişte relaţii de parteneriat bazate pe principiile tratării univoce şi echitabile a contribuabililor, pe respectarea codului muncii funcţionarului public, pe lărgirea spectrului de acordare a serviciilor fiscale, pe respectarea legislaţiei de către ambii.

Profit: Care sunt trei dintre cele mai importante sarcini ale Inspectoratului pentru anul 2013 şi de ce este nevoie pentru ca acestea să fie realizate cu succes?

N.V.:
Tendinţa Serviciului Fiscal este îndreptată spre asigurarea comodităţii contribuabililor, minimalizarea costurilor activităţilor de raportare fiscală pentru mediul de afaceri, soluţionarea problemelor de ordin fiscal cu care se confruntă contribuabilii, toate acestea având drept scop general educarea civismului fiscal al populaţiei.

Pentru atingerea acestor obiective este necesară informarea continuă a contribuabililor despre prevederile legislaţiei în vigoare, implementarea noilor tehnologii menite să faciliteze atât raportarea fiscală, interacţiunea cu Serviciul Fiscal, cât şi accesul la informaţii. Promovarea conformării benevole îmbinată cu măsurile punitive în cazul contribuabililor care caută intenţionat metode de fraudare sunt cheia succesului în formarea unui parteneriat public-privat eficient.

Profit: Care este bugetul Inspectoratului Fiscal Principal de Stat pentru anul 2013? Este acesta suficient sau nu? De ce sumă ar avea nevoie instituţia pentru ca activitatea acesteia să fie cât mai eficientă?

N.V.:
În proiectul bugetului pentru anul 2013, pentru cheltuielile instituţiei noastre au fost acceptate mijloace financiare în sumă de 233,6 mil. de lei, însă pentru activitatea eficientă a autorităţii, estimativ, sunt necesare 279,4 mil. de lei. Avem nevoie de surse financiare nu doar pentru achitarea salariilor angajaţilor, dar şi pentru dotarea instituţiei cu instrumentarul tehnic necesar.■

 

Далее...

© 2008 "Profit"

 

În cazul preluărilor materialelor de pe site este necesară indicarea sursei Profit.md
Sesiuni curente:
3
Afişări de site:
774543
Vizitori unici:
5663231

WebArt Pro